Psychologia sprzedaży w Internecie #2

W poprzedniej części artykułu opisaliśmy ogólne założenia Psychologii sprzedaży w Internecie, przybliżyliśmy jej historyczne korzenie i pokazaliśmy jak budować swoją ofertę, aby zyskać jak największe grono klientów

W tej części zajmiemy się częścią marketingową – opowiemy jak przygotowywać dobrą reklamę w Internecie – jakie techniki stosować, a na co uważać. Zapraszamy do lektury!

Dobrze dopasowana grafika jest kluczem do sukcesu

Dodaj zdjęcia produktów, jakie oferujesz lub poszukaj zdjęć, które są adekwatne do Twoich usług. Postaraj się, aby skomponowały się z tekstem. Wpływają one bardzo na wyobraźnię klienta i stanowią dla Ciebie reklamę. Jeśli chcesz zareklamować firmę, ważne jest, aby grafika była adekwatna do tematyki, profilu (np. uśmiechnięci ludzie, pokazana rozmowa, współpraca). W zdjęciach ważny jest profesjonalizm i dobre wykonanie.

Slogany i hasła reklamowe

Wymyśl slogany, które przyciągną uwagę.

Używaj języka adekwatnego do Twojej branży, ale w sposób przystępny dla ludzi. Musisz mieć na uwadze, iż nie każdy jest specjalistą, więc nie wszystkie pojęcia muszą być ludziom znane. Opisując dany produkt lub usługę zadbaj, aby została przedstawiona w przystępny sposób, do czego się może przydać, jakie potrzeby zaspokoić – w sposób, który wzbudzi zainteresowanie klienta.

Jak stworzyć dobry slogan?

Najodpowiedniejszy to taki, który sam się aż prosi o zapamiętanie i powtórzenie. Warto jednak być tutaj ostrożnym – stworzenie sloganu to tak jakby wizytówka firmy. Zarówno dobry, jak i słaby slogan potrafi jej towarzyszyć przez lata. Warto dlatego się dobrze nad nim zastanowić. Zanim wypuścisz swoje hasło reklamowe do setek reklam w sieci, upewnij się, że na pewno będzie odpowiednie.

Jakie zatem powinien mieć cechy i z czego się składać, żeby trafił do jak największego grona odbiorców i był od razu kojarzony z Twoją firmą? Oto kilka cech, które powinno spełniać Twoje hasło reklamowe, aby osiągnąć sukces:

Kilka prostych zasad które pomogą Ci stworzyć dobry slogan reklamowy

Identyfikacja

Slo­gan powinien być spójny z nazwą firmy, kontynuując bądź uzupełniając jej komunikat. Niekiedy osiąga się to umieszczając w haśle nazwę firmy , aczkolwiek nie zawsze jest to potrzebne. Nawiązując do wyżej opisanych sztuczek psychologicznych w sprzedaży, tworząc hasło możesz wesprzeć się jedną lub kilkoma z nich. Oto przykłady: odnoszące się do tradycji lub historii („Lody od pokoleń” – Grycan, „Tradycja od 1881” – Lubella), przedstawiające wartości i zasady („Kochaj życie” – Tymbark, „Poczuj dziecięcą radość” – Wedel, „Z miłości do piękna” – Apart), obiecujące („Codziennie niskie ceny” – Biedronka, „Samo najlepsze” – Łowicz), wyjaśniające, jak to robisz („Dwa koła, jedna pasja” – Kross, „Prosto z serca” – Delecta), wyjaśniające, kim jesteś („Świat multimedialnej rozrywki” – Cyfrowy Polsat, „Najlepsza przyjaciółka mojej skóry” – Soraya) pokazujące, na czym się znasz („Wyższa kultura bankowości” – Alior Bank, „Inteligentny styl” – Amica) itp. W przenośni można powiedzieć, że slogan to dopełnienie i odbicie nazwy firmy.

Zapamiętywalność

Wiele slo­ganów jest dziś tak dobrze znanych jak nazwy firm, któ­rym towa­rzy­szą – na przykład: „Z miłości do piękna” – Apart, „I’m lovin it” – McDonald’s, „Just do it” – Nike, „Power is back” – Tiger, „Kochaj życie” – Tymbark, oraz wiele, wiele innych. Pomocna okaże się tutaj zwię­złość. Pamiętaj jednak, aby nie skra­cać hasła na siłę, bo takie nie spełni efektów. Dłuższe hasło przekazuje bar­dziej wyrazistą infor­ma­cję, która w praktyce może przynieść trwalsze efekty

Korzyść

Czyli najważniejsza cecha z punktu widzenia klienta. Slogan powinien odpowiedzieć na pytania: Jak sko­rzys­tam na tym zaku­pie? Co mi da ten pro­dukt? Po raz kolejny nawiązujemy do POTRZEB naszego klienta, który przed zakupem danego produktu lub skorzystaniem z usługi myśli o sobie i własnych korzyściach. Dobry slogan to taki, który nawiąże do jego potrzeb, wspomni o nich lub je zdefiniuje.

Wyróżnienie

Rynek jest zatłoczony, a konkurencji nie brakuje. Do pokonania jej często już nie wystarcza bycie dobrym, a bycie najlepszym nie zawsze da się utrzymać pod wpływem burzliwych zmian nieustannie zachodzących na rynku. Dlatego warto oprócz niewątpliwych zalet eksponować cechy wyróżniające firmę na tle konkurencji. Warto poszukać, na co Cię stać, w czym masz przewagę nad konkurencją – i wyróżnij to w sloganie. Niech odbiorcy wiedzą, że pośród ogromnego wyboru Twoja firma to coś bardziej wyjątkowego niż pozostałe, z pozoru podobne. Warto poszukać w Twojej firmie cech zapewniających ów przewagę, a jeśli nie znajdziesz – popracuj nad nimi.

Prostota

Slogan to zaledwie kilka słów, które muszą wyrażać tyle, co ekspresywne przemówie­nie. Tworząc hasło używaj prostego języka, przystępnego dla większości społeczeństwa, oraz powszech­nie znanych zwrotów. Niech wyraża wszys­tko, co trzeba, ale nic wię­cej. Podobnie jak w przypadku opisywania produktu lub usług, nadmiar informacji może być przytłaczający dla odbiorcy, a Twój slogan stanie się cięższy do zapamiętania.

Dziękujemy za zapoznanie się z artykułem. Mamy nadzieje, że zaprezentowane w nim techniki psychologiczne wzbudziły Twoje zainteresowanie i znalazłeś wśród nich inspiracje, które pomogą Ci rozwijać sprzedaż internetową Twojej firmy. Jeżeli masz jakieś pytania, zachęcamy do kontaktu – jesteśmy otwarci na współpracę!

Zapoznaj się z naszymi rozwiązaniami

Przygotowaliśmy coś specjalnego dla naszych klientów

Polecamy artykuły

Scroll to Top