Psychologia sprzedaży w Internecie #1

Przez
Michał

Kiedy oglądamy lub czytamy jakieś reklamy, ogłoszenia, szukamy określonego produktu lub usługi, co sprawia, że wybieramy tę, a nie inną markę, spośród wielu podobnych na rynku? Co przykuwa naszą uwagę, że decydujemy się na współpracę z właśnie taką, nie inną firmą?

Jeden nieodłączny element – bodziec

Takim bodźcem są zastosowane sztuczki psychologiczne, dzięki którym przekonujemy się, że dany wybór jest dla nas najlepszy. Może być to jakieś kreatywne hasło reklamowe lub tytuł, wpasowanie się w nasze potrzeby lub zdefiniowanie ich, zdjęcie , unikatowość produktu, opis firmy oraz wiele, wiele innych, które można by było wymieniać bez końca. Jak zapewne zauważyłeś, tych bodźców jest naprawdę wiele, wszystko jednak zależy od tego, czego potrzebujemy.

W tym artykule zdradzimy Ci kilka sekretów, jak skutecznie i w prosty sposób wykorzystywać wiedzę z dziedziny psychologii w marketingu sieciowym, by za pomocą drobnych, psychologicznych manipulacji mieć większy wpływ na pozyskanie klienta i zwiększenie sprzedaży na stronie internetowej.

Zacznij od podstaw

Określ grono odbiorców, do których kierujesz swoje produkty lub usługi

Owszem, na początek może się to wydawać błahe, ale tylko pomyśl, jak różni ludzie odwiedzają codziennie Twoją stronę – ze względu na płeć, zawód, potrzeby, wiek itp. Wiadomo, wszystko zależy od rodzaju produktów lub usług, jakie oferujesz, ale o tym w następnym podpunkcie. Każdy bowiem produkt lub usługa inaczej jest postrzegany przez każdego człowieka – warto zatem zwrócić uwagę, aby treść i oferta na Twojej stronie przedstawiona była w taki sposób, aby przekonać do siebie jak największą liczbę odbiorców.

Pomimo, że wiele zachowań i reakcji w życiu codziennym charakterystyczne są zarówno dla kobiet jak i mężczyzn, to postępowanie w procesie kupowania różni się w znaczącym stopniu między przedstawicielami obydwu płci. Ma to swoje uwarunkowania psychologiczno-socjologiczno-kulturowe, a także historyczne. Sposób wybierania produktów bardzo silnie wiąże s