Kampania PLA jako skuteczne rozwiązanie reklamowe

Przez
Maja

Sprzedaż internetowa to dziś jedna z najbardziej dogodnych możliwości rozwoju przedsiębiorstwa. Szanse na ekspansję dzięki promocji zarówno produktów tradycyjnych jak i lokalnych są niebotyczne. Należy pamiętać, że zapewnienie odpowiedniego poziomu konwersji będzie jednym z kluczowych aspektów, dlatego znalezienie odpowiedniej formy reklamy dla swojego sklepu e-commerce będzie koniecznością. Dlaczego? Ze względu na to, aby interakcje klientów związane bezpośrednio z zetknięciem się z reklamą, prowadziły w efekcie do podwyższania współczynnika konwersji.

google

Moc korzyści

Jeśli chciałbyś podnieść swoje statystyki, nie możesz przejść obojętnie obok formy reklamy jaką jest PLA (Product Listing Ads) – bo on niej właśnie mowa. Szeroka gama zalet kampanii Google Shopping sprawia, że jest to przede wszystkim najbardziej opłacalne rozwiązanie i sprawdza się w przypadku sklepów e-commerce. Osiągnięcie zysków przy optymalizacji kosztów jest aktualnie jednym z bardziej pożądanych trendów. Co więcej, zaprezentowana potencjalnym klientom reklama produktowa, dostarcza wielu cennych informacji już na samym „starcie” zanim odbiorca zdąży kliknąć i przejść na stronę docelową Twojego e-sklepu. Za tym, że warto uwzględnić kampanię produktową w swoich działaniach marketingowych przemawiają liczne korzyści takie jak:

  • stosunkowo niskie koszty kliknięcia (CPC),
  • zachowujesz kontrolę nad feedem (to Ty decydujesz jakie produkty są reklamowane w kampanii),
  • pełna automatyzacja (Google na bieżąco aktualizuje feed produktowy – ceny oraz dostępność produktów na stanie magazynowym),
  • większy zasięg (szeroki zasięg sprawia, że użytkownik wpisując dane hasło, może zobaczyć w wynikach kilka Twoich produktów z asortymentu),
  • efekt synergiczny (dzięki reklamie graficznej wraz z tekstem, możesz wspierać kampanie w sieci wyszukiwania i pomnażać widoczność oferty),
  • dokładny target (wybierając opcję kampanii PLA mamy potencjalnie znacznie wyższe szanse na dotarcie do klientów, którzy są w największym stopniu zainteresowani zakupem – trafiamy do odpowiedniej grupy docelowej klientów),
  • pełna kontrola nad budżetem (w dowolnym momencie możesz zadecydować o zmianie swojego budżetu reklamowego),
  • wzmożony ruch (wyższe współczynniki klikalności (CTR) przyczyniają się do zwiększenia ruchu w obrębie witryny – warto w tym przypadku rozważyć też opcję remarketingu dynamicznego, która pozwoli na dotarcie z reklamą do osób, które odwiedziły Twoją sklepową witrynę),
  • intuicyjne zarządzanie kampanią (możesz rozdzielać produkty na poszczególne grupy produktowe, za pomocą platformy Merchant Center wolno stosować reguły dotyczące zakresów cenowych czy kategorii produktu, a także określać stawi za kliknięcie w interfejsie Google Ads).

shopping

Konfiguracja kampanii

Całość kampanii produktowej bazuje na pliku produktowym (tzw. feedzie), aby zapewnić odpowiedni przesył danych między Google, a Twoim e-sklepem. Plik w formacie XML należy odpowiednio wygenerować i zawrzeć w nim najważniejsze parametry danych dotyczące Twojego asortymentu takie jak: identyfikatory produktów, ceny, linki, opisy produktów, a także opcjonalnie warto dodać parametry opcjonalne dotyczące typu produktów, dostawy, rodzaju materiału – aby podwyższyć jakość Twoich reklam. Im bardziej precyzyjny plik, tym większe szanse na to, że Twoja reklama wygra daną aukcję i wyświetli się obok wyników wyszukiwania. Reklamy produktowe pojawiają się w zakupach Google – w ichniej porównywarce cenowej. Google zbiera informacje o Twoich produktach za pomocą platformy Google Merchant Center – pamiętaj, aby połączyć konto Google Ads (na którym skonfigurujesz swoje kampanie według oczekiwań) z kontem Google Merchant Center!

buy

Warunki konieczne

Aby korzystać z wygód kampanii produktowych, muszą być obligatoryjnie spełnione pewne warunki. Przede wszystkim Twój sklep e-commerce musi mieć certyfikat SSL (standardowe szyfrowanie protokołem używane do zabezpieczenia połączeń sieciowych – podczas transmisji szyfrowanie chroni nasze dane). Należy zaznaczyć, że Google zabrania promocji podróbek produktów, treści wprowadzających klientów w błąd czy wykorzystywania danych w reklamach. Reklamy odznaczające się przejrzystością oraz profesjonalną wizualizacją są akceptowane. W związku z wysoką jakością obsługi klienta powinno się spełniać warunki wymagań redakcyjnych oraz jakościowych.

ssl

Poszukujesz nowego sposobu na zaprezentowanie swojego asortymentu? Kampania PLA będzie świetnym sposobem na pozyskanie klientów z wysokim prawdopodobieństwem podjęcia decyzji zakupowej! Klient, który dostaje już na samym początku wartość – jakimi są konkretne informacje o poszukiwanym przez niego produkcie, będzie w większym stopniu skłonny do przejścia na daną kartę produktu w obrębie Twojej strony www, w celu zdobycia liczniejszych informacji czy podjęcia się konwersji zakupowych.

Maja SEO PARTNER

Zobacz także inne inspirujące wpisy:

Istotność UX – w jaki sposób zatrzymać klienta?

Strona internetowa na silniku WordPress

Jak stworzyć efektywną reklamę w Google Ads?

Obserwuj Nas na Facebooku i LinkedIn oraz trojmiasto.pl, aby być na bieżąco z przydatnymi wpisami z zakresu marketingu, stron internetowych, technologii i biznesu!

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter

O autorze

Maja

Maja

Więcej artykułów