Podniesienie efektywności sprzedaży za pomocą #merchandisingu

Przez
Maja

Top-down and bottom-up

Zastanawiałeś się może, dlaczego produkty w sklepach są ułożone w odpowiedni sposób? A może zdarzyło Ci się, chwycić spontanicznie pewien drobiazg przy kasie? Te oraz wiele innych zabiegów marketingowych to skutki Merchandisingu, który odgrywa niezwykle ważną rolę w podniesieniu efektywności sprzedaży. Poniżej znajdziesz odpowiedź na pytanie na czym polega Merchandising jako aktywność marketingowa i czy można wykorzystać go także w sklepie internetowym.

act

Szósty zmysł

Merchandising to narzędzie marketingowe, które w świadomy sposób wpływa na podejmowanie określonych działań przez klientów. Mechanizmy merchandisingu oparte są na dziedzinach z zakresu psychologii sprzedaży oraz marketingu. Wymagają one precyzyjnej analizy zachowań konsumentów. Dopiero na podstawie dokładnych badań możemy oddziaływać na podświadomość potencjalnych nabywców i uzyskać pożądany cel, jakim jest w tym wypadku transakcja kupna-sprzedaży. Visual Merchandising polega na charakterystycznym układzie asortymentu, odpowiednim zaprojektowaniu witryny sklepowej, dobraniu pasującej kolorystyki, rozmieszczeniu materiałów wspomagających promocję sprzedaży – banerów, znaków towarowych czy etykiet.