Podniesienie efektywności sprzedaży za pomocą #merchandisingu

Przez
Maja

Top-down and bottom-up

Zastanawiałeś się może, dlaczego produkty w sklepach są ułożone w odpowiedni sposób? A może zdarzyło Ci się, chwycić spontanicznie pewien drobiazg przy kasie? Te oraz wiele innych zabiegów marketingowych to skutki Merchandisingu, który odgrywa niezwykle ważną rolę w podniesieniu efektywności sprzedaży. Poniżej znajdziesz odpowiedź na pytanie na czym polega Merchandising jako aktywność marketingowa i czy można wykorzystać go także w sklepie internetowym.

act

Szósty zmysł

Merchandising to narzędzie marketingowe, które w świadomy sposób wpływa na podejmowanie określonych działań przez klientów. Mechanizmy merchandisingu oparte są na dziedzinach z zakresu psychologii sprzedaży oraz marketingu. Wymagają one precyzyjnej analizy zachowań konsumentów. Dopiero na podstawie dokładnych badań możemy oddziaływać na podświadomość potencjalnych nabywców i uzyskać pożądany cel, jakim jest w tym wypadku transakcja kupna-sprzedaży. Visual Merchandising polega na charakterystycznym układzie asortymentu, odpowiednim zaprojektowaniu witryny sklepowej, dobraniu pasującej kolorystyki, rozmieszczeniu materiałów wspomagających promocję sprzedaży – banerów, znaków towarowych czy etykiet.

girl

Magia muzyki

Natomiast Merchandising jest znacznie szerszym pojęciem i oddziałuje na wszystkie nasze zmysły począwszy od zmysłu wzroku, słuchu czy nawet dotyku. Nieprzypadkowo dobrany repertuar muzyczny w sklepie, który pasuje do zaprojektowanego wnętrza, jest idealnym przykładem merchandisingu. To właśnie dobór odpowiedniej muzyki w sklepach, napędza klientów do działania i nadaje „rytm” zakupom. Każdy z nas na co dzień poddaje się pewnym zabiegom marketingowym, które skłaniają nas do podjęcia zakupu produktów czy skorzystania z pewnych usług.

idea

Merchandising w e-commerce

W niezwykłym tempie przybywa internautów, którzy szczególną uwagę przykuwają do aspektów wizualnych strony internetowej. Z reguły witryny, które budzą pozytywne skojarzenia, a nawet emocje, w znacznym stopniu wpływają na podjęcie zakupów przez użytkowników. Co więcej, jeśli Twoja strona www jest zawiła i skomplikowana w obsłudze, to pozostawia wiele do życzenia. Prostota nawigacji po witrynie jest dziś koniecznością, ponieważ większość ludzi preferuje dostawać wszystko na tacy. Nie zniechęcaj potencjalnych klientów do swojej strony internetowej i nie sprawiaj, aby musieli wyciskać z siebie ostatnie poty. Kompleksowość i prostota przede wszystkim! O czym jeszcze warto pamiętać? Postaw na oryginalność, nikt nie lubi kserokopii – zapewnij odpowiedni, konkretny i barwny content. Uzupełniaj asortyment na bieżąco, klient ceni możliwość wyboru spośród szerokiej liczby produktów. Meritum sprawy jest połączenie wszystkich tych elementów tak jak puzzli, aby tworzyły spójną całość. Spraw, aby Twoja strona www była odzwierciedleniem Twojej firmy. Na pewno nie pożałujesz, a Twoja efektywność sprzedaży wkrótce wzrośnie.

Wyjdź przed szereg

Nie ma co marnować czasu na nieoczekiwane efekty. Czas to pieniądz – tak więc, już dziś zarezerwuj swoje przysłowiowe pięć minut na szczegółowe prześledzenie funkcjonalności Twojej witryny. Jeśli przychody ze sprzedaży produktów bądź realizowanych usług przynoszą odwrotny skutek do zamierzonego, musisz poważnie pomyśleć nad podjęciem wielu zmian w obrębie Twojej strony www. Jesteśmy chętni Ci w tym pomóc i zmienić nastawienie klientów do Twojego sklepu Online.

Maja SEO PARTNER

Zobacz także inne inspirujące wpisy:

Komunikacja interpersonalna w biznesie

Jak skutecznie kształtować wizerunek marki?

Jak stworzyć efektywną reklamę w Google Ads?

Obserwuj Nas na Facebooku i LinkedIn oraz trojmiasto.pl, aby być na bieżąco z przydatnymi wpisami z zakresu marketingu, stron internetowych, technologii i biznesu!

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter

O autorze

Maja

Maja

Więcej artykułów