Pomiń linki

Nowoczesne formy reklamy – czyli jak ewoluuje marketing

Podziel się na:

Zmienne otoczenie oraz sezonowe trendy wymuszają stałą zmianę w świecie marketingu. Internauci przeszukując miliony stron są absorbowani wieloma tysiącami reklam w formie popularnych banerów, pop-upów czy innych stale pojawiających się nowości. Odbiorcy miewają bardzo często negatywne odczucia związane z „wyskakującymi, uporczywymi okienkami” wszędzie gdzie tylko nie spojrzą, w związku z tym instalują różnego rodzaju rozszerzenia do przeglądarek (typu Adblock Plus) żeby w konsekwencji zapobiegać pojawianiu się przekazów perswazyjnych. Aktywne kampanie reklamowe przynoszą korzyści w postaci rozpoznawalności marki, jednak przez swoją nachalność mogą zostać ostatecznie negatywnie odebrane przez konsumentów. Współczesnym rozwiązaniem stał się inbound marketing, który wspiera działania pasywne na rzecz rezygnacji z ekspansywnych (aktywnych) form reklamy.

grow

Na czym polega Inbound Marketing i jak go wykorzystać w swoich działaniach?

Czas na wejście z nowym, świeżym podejściem, które zmieni kształtowanie świadomości marki przez Twoich klientów. Inbound marketing zakłada, że nowoczesne technologie internetowe umożliwiają rezygnację z ekspansywnych form reklamy, a wprowadzają Twoje działania marketingowe na wyższy poziom przy jednoczesnym niezniechęcaniu klientów „na starcie” do marki. Wysiłek należy skupić na tym, aby potencjalni klienci sami odnaleźli Twoją markę spośród kłębowiska innych. Zaoferowane korzyści (językiem korzyści), które sprawią, że konsument poświęci trochę więcej swojego czasu surfując na stronie internetowej i podejmie się zakupu – od czego należy zacząć? Przede wszystkim musimy stworzyć wizytówkę swojej marki, którą jest strona WWW. Estetyczność i użyteczność witryny powinny szczytować na piedestale, ale co najważniejsze stronę należy zapełnić wartościowymi, unikalnymi treściami.

website

Język korzyści – czyli jak dogodzić zarazem przeglądarce i internautom

Content marketing, inaczej marketing treści – to jemu poświęciliśmy ostatnio cały, osobny artykuł. Zapewniając bliskie, pozytywne stosunki z wyszukiwarką, która swym „bacznym okiem” przygląda się każdej nowatorskiej stronie internetowej, możemy osiągnąć cel jakim jest wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania. Przeglądarka działa za pośrednictwem algorytmów, które premiują witryny nasycone oryginalną i wartościową treścią. Od dłuższego czasu internetowe blogi firmowe, zostają obsiewane niczym grzyby po deszczu dłuższymi treściami, które są dostosowane pod kątem SEO. Jeśli chodzi o odbiorców, treści powinny być dla nich inspirujące, dające odpowiedź na nurtujące pytania i zachęcające do podjęcia interakcji na stronie www. Przepełnienie tekstów językiem korzyści w efekcie przyczynia się do powrotu i podjęcia kolejnej wizyty w obrębie witryny. Treści, które dają pomoc w zakresie interesującym internautów przynoszą niezwykłą korzyść i przyczyniają się do podniesienia współczynnika „returning visitors”. Dostarczanie konsumentom wartościowego contentu stało się nowoczesnym rozwiązaniem, które przekreśla agresywne, z góry narzucone formy reklamy. Z punktu widzenia psychologicznego założenia, które wypracowaliśmy sami, są analizowane sprawniej i skuteczniej, a nie jak w przypadku postaw narzuconych z zewnątrz. Miłe wspomnienia wiążące się z wizytą na stronie, kreują pozytywny wizerunek danej marki.

seo

A co z działaniami SEO?

Otóż następną techniką pasywną form reklamowania się – pomijającą nachalność wyskakujących banerów i pop-upów, jest oczywiście pozycjonowanie, które w subtelny sposób zwraca na siebie uwagę. Jest to metoda nieinwazyjna i zgodna z założeniami wspomnianego wcześniej inbound marketingu. Zadbanie o to, aby użytkownicy trafiali na Twoją stronę internetową za pośrednictwem wyszukiwarki jest bezwzględnie ważne, dlatego kwintesencją jest zbudowanie strony tak, aby była seo friendly oraz wykorzystanie powyżej podkreślonego marketingu treści. Połączenie obu istotnych czynników przyczynia się do wypozycjonowania strony www i prześcignięcia konkurencji w sieci. Dzięki działaniom SEO użytkownik może z łatwością odnaleźć Twoją witrynę w internecie, wykluczając jednocześnie agresywne formy reklamy.

buy2

Reklamy natywne

Musimy wspomnieć także o reklamach natywnych, czyli takich które na pierwszy rzut oka nie wydają się być reklamami. Cała rzecz w tym, aby wpasować się w oglądaną stronę – najlepszym przykładem tego typu reklam jest system Google Ads. Pojawianie się reklam tekstowych bezpośrednio w wynikach wyszukiwania spełnia warunek natywności i zarazem zwraca uwagę użytkowników. Innym przykładem są artykuły czy posty sponsorowane – one też zaliczają się do tej formy reklamy.

Aby zaniechać negatywnym wrażeniom i kreować pozytywny wizerunek marki internet dziś stworzył wiele ciekawych alternatyw dla marketingowców. Warto korzystać z tego typu dobrodziejstw i wprowadzać świeższe koncepcje, a przede wszystkim zmienić myślenie w zakresie marketingu, który stale ewoluuje i przynosi nam efektywniejsze rozwiązania. Możemy na dzień dzisiejszy porzucić agresywne formy reklamowania się i zmienić kreację firmowego marketingu.

Maja SEO PARTNER

Zobacz także inne inspirujące wpisy:

Kampania PLA jako skuteczne rozwiązanie reklamowe

Istotność UX – w jaki sposób zatrzymać klienta?

Strona internetowa na silniku WordPress

Jak stworzyć efektywną reklamę w Google Ads?

Obserwuj Nas na Facebooku i LinkedIn oraz trojmiasto.pl, aby być na bieżąco z przydatnymi wpisami z zakresu marketingu, stron internetowych, technologii i biznesu!