Marketing ery digital jako złoty środek

Przez
Maja

Digital Marketing to interesujący temat dla każdego pasjonata innowacji i nowych technologi. Poniższy artykuł podpowie Ci, co powinieneś o Nim wiedzieć oraz przybliży najważniejsze informacje.

Nowy wymiar marketingu

Marketing internetowy, z ang. digital marketing, to inaczej marketing cyfrowy, który wykorzystuje do podejmowania działań marketingowych kanały cyfrowe za pośrednictwem urządzeń elektronicznych bądź Internetu. Można używać także innych określeń jak e-marketing czy marketing internetowy. Coraz więcej firm na rynku pracy korzysta z kanałów digital, a w tym:

Efekt synergii

Komunikowanie się za pomocą powyżej wymienionych źródeł przyczynia się do rozwijania Public Relations, które jest kluczowym obszarem wymiany informacji między przedsiębiorstwem a otoczeniem. Public relations to wszystkie relacje, które kształtuje podmiot z otoczeniem, aby zapewnić sobie między innymi dobry wizerunek firmy. Działania PR-u warto jest łączyć z funkcjonowaniem SEO (Search Engine Optimisation), który stał się integralną częścią procesu PR. Jeśli sprawisz, że te dwie sfery, będą uzupełniały się wzajemnie i tworzyły tak zwany efekt synergiczności (wzmocnienia), to pomnożysz sukces obu działań. Wszystko przez to, że oba z wymienionych obszarów łączy wiele wspólnych celów. Nie można przecież zaprzeczyć, że jednymi z najbardziej pożądanych usług PR-u są kreacja contentu (treści) czy strategia social marketingu. Nie od dziś wiemy, że tworzenie treści, jej dystrybucja oraz recykling jest nieodłącznym elementem działań w obrębie SEO. Teraz wyobraź sobie końcowe efekty przy mieszance obu uprzednio poruszonych zagadnień.

Złoty środek

Z roku na rok mamy do czynienia po pierwsze ze zwiększeniem się ilości osób korzystających z internetu, którzy aktywnie działają w mediach społecznościowych, a po drugie – kolosalnym podniesieniem zainteresowania tematem marketingu internetowego (digital marketing).  Obecnie o coraz więcej osób jest zainteresowanych tym tematem, co powoduje otwarcie drzwi dla szerokiej liczby firm i digital marketerów. Może Ty także powinieneś pomyśleć o rozwoju tej gałęzi we własnym biznesie?

Kanały cyfrowe

Ekosystem Digital Marketingu, czyli co dokładnie składa się na ogół działań związanych z tym szczeblem. Wyróżniamy:

  • wyniki organiczne – ogół działań powodujących poprawę oraz zwiększenie widoczności strony www w bezpłatnych wynikach wyszukiwania,
  • kampanie mailingowe – email marketing dostarcza informacje bezpośrednio do konkretnej grupy docelowej,
  • optymalizacja strony www — celem tych działań jest poprawa działania strony oraz zagwarantowanie jak najlepszych doświadczeń (user experience) dla użytkowników,
  • reklama displayowa – inaczej reklama tekstowa lub graficzna dostępna w różnych formatach,
  • content marketing – bardzo ważne działania związane z tworzeniem, dystrybucją jak i recyklingiem treści,
  • PPC (z ang. pay-per-click) – głównie działania obejmujące kampanie reklamowe na platformie Google Ads (poświęciliśmy specjalnie osobny artykuł programowi Google Ads),
  • marketing automation – jest to zautomatyzowanie działań marketingowych w odniesieniu do podwyższania ich efektywności,
  • social marketing – czyli e-marketing w mediach społecznościowych, dzięki którym możemy wchodzić w interakcję z naszymi odbiorcami.

Odpowiednio prowadzony marketing internetowy to złoty środek dla prowadzenia efektywnej i równocześnie nienachalnej sprzedaży oraz budowania i utrzymania dobrych relacji z klientem.

Dziękujemy za poświęcenie uwagi wybranemu przez Ciebie artykułowi i zachęcamy do odwiedzenia innych równie inspirujących wpisów:

https://seo-partner.pl/strona-internetowa-dla-firmy-8-powodow-dla-ktorych-warto/

https://seo-partner.pl/slowa-maja-moc-copywriting-od-podszewki/

https://seo-partner.pl/reklama-w-google-ads/

https://seo-partner.pl/jak-zdobyc-klienta-dzieki-stronie-internetowej-1/

https://seo-partner.pl/jak-powinien-przebiegac-prawidlowy-audyt-seo/

… i wielu innych.

Nasze artykuły tworzymy z zamysłem dostarczenia funkcjonalnych rozwiązań codziennych problemów i zagwostek przedsiębiorców i osób zainteresowanych szeroko pojętym światem reklamy i technologii. Mamy nadzieję, że dzięki Naszym specjalistom dowiesz się nowych rzeczy i wprowadzisz je w życie Twojej firmy. Z doświadczenia wiemy, że odpowiedzialność, która leży po stronie Marketerów Cyfrowych jest nie lada wyzwaniem.  Umiejętność sprzedaży internetowej należy nieustannie doskonalić, tak aby wszystkie Twoje marketingowe działania funkcjonowały jak jeden, zwarty organizm.

Obserwuj Nas na Facebooku i LinkedIn