Marketing ery digital jako złoty środek

Przez
Maja

Wstęp

Pasjonują Cię innowacje oraz nowe technologie, więc zainteresuje Cię także temat Digital Marketingu. Poniższy artykuł podpowie Ci, co powinieneś o Nim wiedzieć oraz przybliży najważniejsze informacje.

Nowy wymiar marketingu

Marketing internetowy, z ang. digital marketing, to inaczej marketing cyfrowy, który wykorzystuje do podejmowania działań marketingowych kanały cyfrowe za pośrednictwem urządzeń elektronicznych bądź Internetu. Można używać także innych określeń jak e-marketing czy marketing internetowy. Coraz więcej firm na rynku pracy korzysta z kanałów digital, a w tym:

Efekt synergii

Komunikowanie się za pomocą powyżej wymienionych źródeł przyczynia się do rozwijania Public Relations, które jest kluczowym obszarem wymiany informacji między przedsiębiorstwem a otoczeniem. Public relations to wszystkie relacje, które kształtuje podmiot z otoczeniem, aby zapewnić sobie między innymi dobry wizerunek firmy. Działania PR-u warto jest łączyć z funkcjonowaniem SEO (Search Engine Optimisation), który stał się integralną częścią procesu PR. Jeśli sprawisz, że te dwie sfery, będą uzupełniały się wzajemnie i tworzyły tak zwany efekt synergiczności (wzmocnienia), to pomnożysz sukces obu działań. Wszystko przez to, że oba z wymienionych obszarów łączy wiele wspólnych celów. Nie można przecież zaprzeczyć, że jednymi z najbardziej pożądanych usług PR-u są kreacja contentu (treści) czy strategia social marketingu. Nie od dziś wiemy, że tworzenie treści, jej dystrybucja oraz recykling jest nieodłącznym elementem działań w obrębie SEO. Teraz wyobraź sobie końcowe efekty przy mieszance obu uprzednio poruszonych zagadnień.

Złoty środek

Z roku na rok mamy do czynienia po pierwsze ze znacznym wzrostem – ilości ludzi korzystających z internetu, użytkowników będących aktywnymi w zasięgu mediów społecznościowych, a po drugie kolosalnym podniesieniem zainteresowania stricte Digital Marketingiem. Obecnie o wiele więcej osób wyszukuje za pośrednictwem wyszukiwarek frazy związane z marketingiem internetowym. Zwiększenie zainteresowania tym tematem powoduje otwarcie drzwi dla szerokiej liczby firm oraz samych – digital marketerów. Może Ty także powinieneś pomyśleć o rozwoju tej gałęzi we własnym biznesie?

Kanały cyfrowe

Ekosystem Digital Marketingu, czyli co dokładnie składa się na ogół działań związanych z tym szczeblem. Wyróżniamy:

  • wyniki organiczne – ogół działań powodujących poprawę oraz zwiększenie widoczności strony www w bezpłatnych wynikach wyszukiwania,
  • kampanie mailingowe – email marketing dostarcza informacje bezpośrednio do konkretnej grupy docelowej,
  • optymalizacja strony www — kluczem tych działań jest znaczna poprawa efektywności strony oraz zagwarantowanie jak najlepszego doświadczenia dla użytkowników (z ang. user experience),
  • reklama displayowa – inaczej reklama tekstowa lub graficzna dostępna w różnych formatach,
  • content marketing – bardzo ważne działania związane z tworzeniem, dystrybucją jak i recyklingiem treści,
  • PPC (z ang. pay-per-click) – głównie działania obejmujące kampanie reklamowe na platformie Google Ads (poświęciliśmy specjalnie osobny artykuł programowi Google Ads),
  • marketing automation – jest to zautomatyzowanie działań marketingowych w odniesieniu do podwyższania ich efektywności,
  • social marketing – jest to oczywiście e-marketing we wszelkich mediach społecznościowych, dzięki którym możemy pozyskać ruch i wchodzić w interakcję z naszymi odbiorcami.

Zakończenie

Dziękujemy za poświęcenie uwagi wybranemu przez Ciebie artykułowi i zachęcamy do odwiedzenia innych równie inspirujących wpisów:

https://seo-partner.pl/strona-internetowa-dla-firmy-8-powodow-dla-ktorych-warto/

https://seo-partner.pl/slowa-maja-moc-copywriting-od-podszewki/

https://seo-partner.pl/reklama-w-google-ads/

https://seo-partner.pl/jak-zdobyc-klienta-dzieki-stronie-internetowej-1/

https://seo-partner.pl/jak-powinien-przebiegac-prawidlowy-audyt-seo/

… i wielu innych.

Nasze artykuły tworzymy z zamysłem dostarczenia funkcjonalnych rozwiązań codziennych problemów i zagwostek przedsiębiorców i osób zainteresowanych szeroko pojętym światem reklamy i technologii. Mamy nadzieję, że dzięki Naszym specjalistom dowiesz się nowych rzeczy i wprowadzisz je w życie Twojej firmy. Z doświadczenia wiemy, że odpowiedzialność, która leży po stronie Marketerów Cyfrowych jest nie lada wyzwaniem i należy tę umiejętność nieustannie doskonalić, aby wszystkie Twoje marketingowe działania funkcjonowały jak jeden, zwarty organizm.

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter

O autorze

Maja

Maja

Więcej artykułów