Kształtowanie popytu w sklepie e-commerce na podstawie marketingu mix

Przez
Maja

Współcześnie marketing jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się dziedzin nauki, ewoluuje oraz nieustannie dostosowuje się do zmieniającego się otoczenia. Potencjalne możliwości w zakresie innowacyjności są praktycznie nieograniczone. Na klasyczną mieszankę marketingową składają się cztery podstawowe czynniki, które kształtują naszą ofertę rynkową: produkt, cena, dystrybucja oraz promocja. Każdy przedsiębiorca stara się wyróżnić swoją ofertę pod względem atrakcyjności. Nowoczesne technologie przeniosły działania marketingowe do sieci, tworząc nowe warunki rozwoju wielu przedsiębiorstw. Wszystkie elementy kompozycji marketingu mix muszą być ze sobą spójne oraz wewnętrznie zintegrowane. Dziś przystosowujemy się do wielu, współczesnych warunków i przenosimy liczne działania marketingowe do świata online, aby w efekcie osiągnąć jeszcze większe korzyści z prowadzenia działalności biznesowej.

jenga

Wziąć stery w swoje ręce

Stymulując głównymi, czterema komponentami z podstawowego modelu marketingowego możemy wyróżnić się na tle konkurencji rynkowej oraz kształtować popyt na swoje produkty bądź usługi. W warunkach wirtualnych szczególnie należy zadbać o to, aby nasza oferta była równie modna i atrakcyjna jak w warunkach stacjonarnych. Dlaczego? Niepewność związana z zakupem produktów jest znacznie wyższa i bardziej ryzykowna, a nienamacalność dóbr tylko podbija poprzeczkę.

scaled

Produkt

Produkt to tak naprawdę nic innego jak korzyść, którą kupuje nasz potencjalny klient, a następnie odczuwa satysfakcję bądź jej brak – co wiąże się z negatywnymi odczuciami dotyczącymi danego zakupu. Musimy pamiętać, że dostępność produktów online wiąże się z nienamacalnością – nie możemy ich poczuć, wypróbować czy nawet dotknąć, dlatego prowadząc sklep e-commerce należy zadbać o to, aby dla potencjalnych nabywców towary sprawiały wrażanie wyjątkowo atrakcyjnych. Stąd dbałość o takie szczegóły jak: wysokiej jakości obrazy, pociągające opisy, układ graficzny elementów oraz wiele innych detali, które są w takim wypadku silnie pożądane. Całokształt komponentów wiąże się często z ostatecznym etapem procesu decyzyjnego na temat skorzystania z usług czy finalizacji zakupu produktu. Stąd, jeśli chcesz zwiększyć stopę sprzedaży e-commerce – zadbaj o swój sklep Online w wymiarze wizualnym oraz prostoty nawigacji w obrębie witryny.

e-commerce

Cena oraz dystrybucja

Odpowiednio dobrana strategia cenowa powinna skłaniać potencjalnych klientów do skorzystania z Twojej oferty. Współcześnie posiadamy wiele możliwości sieciowych, aby znaleźć informacje niezbędne do podjęcia ostatecznych decyzji zakupowych. Porównywarki cenowe czy fora dyskusyjne to jedne z najlepszych przykładów narzędzi wykorzystywanych przez wielu z nas do poszukiwania cennych informacji. Katalogi cenowe są także mile widzianym rozwiązaniem, jeśli chodzi o odpowiednio zbudowaną platformę e-commerce. Nie musimy kwestionować, że każdy przedsiębiorca jest także konsumentem, więc działanie mechanizmu rynkowego w postaci strategii cenowej nie jest obce w gruncie rzeczy nikomu. Internet