Jak zdobyć klienta dzięki stronie internetowej?

Część 2

W poprzedniej części naszego artykuły przybliżyliśmy kwestię responsywności stron internetowych i jej roli w pozyskiwaniu nowych klientów. Dowiedzieliśmy się też jak ważny w procesie projektowania strony internetowej jest UX (User Experience) oraz jak dopasować treści na stronie aby były zachęcające dla potencjalnego klienta.

W tej części artykułu rozwiniemy temat hierarchii i wagi treści na stronie internetowej, powiemy o czym należy pamiętać podczas tworzenia strony internetowej oraz opowiemy o narzędziach Google i ich wykorzystaniu w pozycjonowaniu swojej strony. Zapraszamy do lektury.

Zachowaj hierarchię nagłówków

To kolejny z podstawowych elementów prawidłowo wykonanej strony internetowej.

Często zdarza się , że na stronach internetowych panuje chaos związany z nieczytelnością i brakiem przejrzystości, przez co klient się zaczyna gubić na stronie i szybko ją opuszcza. Do najczęstszych takich przypadków należą: nieodpowiednie rozmieszczenie treści na stronie lub układ graficzny, brak wyróżnienia nagłówków, za długie treści wśród których znikają informacje, których gość poszukuje. Strona staje się nieczytelna, przez co często tracimy klientów zanim ją przejrzą do końca.

Projektując stronę internetową warto poznać kilka prostych zasad i zadbać o poszczególne detale, zapewniące stronie przejrzystość i czytelność.

Zasada nr 1: Krótko, jasno i czytelnie.

Dobierz odpowiednio materiały – zadbaj, aby nagłówek był wyszczególniony, a informacje zamieszczone pod nim ogólne ale konkretne. Od ogółu do szczegółu: zamiast szczegółowo opisywać dane zagadnienie, przy krótkiej treści pod nagłówkiem umieść odnośniki do szczegółów np. „czytaj dalej”, „pokaż więcej” jako rozwinięcie rozpoczętego wątku. W ten sposób klientowi łatwiej będzie poruszać się po stronie i znaleźć to, czego szuka. Ponadto w ten sposób zapewniamy mu komfort wyboru – sam może wybrać to, co go interesuje i na jaki temat chciałby wiedzieć coś więcej. Do treści zawsze warto dobrać odpowiednią grafikę tematyczną adekwatnie do tego, co opisujemy na stronie głównej, bądź po kliknięciu w rozwinięcie wątku. Warto tutaj uruchomić swoją kreatywność – pole do popisu jest szerokie, grafikę bądź animacje możesz dobrać dosłownie, metaforycznie, zabawnie, edukacyjnie czy na wiele różnych sposobów – najważniejsze, by oddziaływały one na wyobraźnię klienta i były adekwatne do treści strony, ułatwiając odwiedzającemu zrozumienie naszego przekazu. Czytelny układ strony wiąże się również z odpowiednim rozmieszczeniem treści na przestrzeni strony. Im mniej informacji wyświetla się na ekranie tym łatwiej nam znaleźć coś odpowiedniego. Ważne jest, aby treści zachowały odpowiednią odległość między sobą i nie nachodziły na siebie.

Zasada nr 2: Twórz wciągające nagłówki i tytuły tekstów

Niezależnie od tego, jaką metodę promocji propagujesz, zadbaj aby tytuł nagłówka był atrakcyjny. Dobry tytuł, to taki, który wzbudzi natychmiastowe zaciekawienie i potrzebę kliknięcia a następnie zapoznania się z treścią artykułu. Dobrze dopasowane nagłówki zapewnią przejrzystą strukturę treści i będą podtrzymywały wysoki poziom zainteresowania tekstem. Chcąc przyciągnąć klienta, pamiętaj o tym, że każdy z nas dziennie otrzymuje ponad tysiące informacji. Jeżeli Twoja ma się wyróżnić na tle pozostałych, warto zadbać o dobry tytuł. Warto jednak pamiętać o zasadzie uczciwości. Tytuł artykułu musi wynikać z treści, którą zawiera. Przejaskrawiając tytuł lub nie odnosząc go zbytnio do tematu możesz rozczarować wielu potencjalnych klientów.

Pamiętaj, aby w tworzeniu strony być konsekwentym

Strona internetowa jest jak roślina – aby się rozwijała i rosła potrzebuje odpowiedniej pielęgnacji i stałego podlewania. Jeśli chcesz żeby strona się sprzedawała warto cały czas ją udoskonalać. Bądź nowoczesny, regularnie badaj nowe metody reklamy, inwestuj w te, które sprawdzają się w działaniu. Te, co się nie sprawdziły warto aby zostały mimo wszystko zapamiętane – wyciągaj wnioski na przyszłość. Nie bój się podejmować ryzyka – badając coraz nowsze metody sprawiasz, że Twoja firma siłą rzeczy jest na czasie, przy okazji za każdym razem dajesz jej szansę na zdobycie kolejnych sukcesów.

Google AdWords - szybkie pozyskiwanie klientów

Dobrze zaprojektowana strona internetowa nie powinna jedynie być odpowiednio stworzona, ale ważne znaczenie ma również wyświetlana jej pozycja w wyszukiwarce.

Klient kiedy szuka określonego produktu bądź usługi wpisuje hasło w wyszukiwarkę internetową, następnie zazwyczaj wybiera tylko kilka początkowych wyników wyszukiwania. Firm konkurencyjnych jest dużo, powstaje więc pytanie, co zrobić, aby strona naszej firmy widniała jak najwyżej? Istnieją na to dwa nowoczesne, popularne sposoby: pozycjonowanie i reklamowanie w Google AdWords. Przedstawmy je sobie po krótce.

Kiedy w wyszukiwarce wpisujemy dane hasło, od razu da się rozpoznać, które strony są promowane przez AdWords. Linki sponsorowane to reklamy wyświetlane w wyszukiwarce Google nad naturalnymi wynikami wyszukiwania. Oznaczone są zieloną ramką z napisem “Reklama”. Dużą ich zaletą jest możliwość docierania do wielu odbiorców w bardzo krótkim czasie. Wystarczy najpierw uruchomić kampanię, następnie wybrać najbardziej istotne dla tematyki strony słowa-klucze. Wówczas efekty widzimy już po kilku dniach. Jak to się dzieje? Metody AdWords umożliwiają nakierowanie wyników na potencjalnych klientów, którzy szukają danej usługi lub towaru. Parametry kampanii Adwords w podstawowej wersji ustalane są pod względem aspektów demograficznych, takich jak płeć, wiek czy określona lokalizacja.  Reklamy mogą być również wyświetlane w wyznaczonych dniach tygodnia i godzinach. Warto skorzystać z tej formy, szczególnie w początkach jej działania, w celu osiągnięcia szybszych pierwszych efektów oraz aby zapoznać się z panującymi trendami – popularnością wybranych słów kluczowych.

Natomiast głównym założeniem pozycjonowania jest podejmowanie wszelkich działań, mających na celu uzyskanie jak najlepszych wyników wyszukiwań naturalnych. Założenie to brzmi podobnie do AdWords, ale pozycjonowanie różni się przede wszystkim czasem, w jakim można zobaczyć pierwsze wyniki prowadzonej kampanii. Pozycjonowanie to proces długotrwały i wymaga miesięcy intensywnej pracy. Jego efekty nie od razu są zauważalne, jednak konsekwencja w działaniu z czasem może się okazać opłacalna i przynieść długotrwałe efekty.

 

Aby dowiedzieć się, jak poprawnie krok po kroku zabrać się za pozycjonowanie lub promowanie strony w Google AdWords, zapraszamy na naszą stronę internetową, gdzie w krótki i przystępny sposób opisaliśmy owe procesy

Przydatne narzędzia

Jeśli chcesz wiedzieć, z jaką prędkością funkcjonuje Twoja strona, polecamy następujące testy prędkości:

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=pl

https://tools.pingdom.com/

Zalecamy sprawdzać ją regularnie – odpowiednia prędkość bardzo brana jest pod uwagę przez naszych odbiorców!

Jeśli chcesz sprawdzić poprawność wykonania RDW polecamy:

http://quirktools.com/screenfly/​

Dziękujemy za przeczytanie artykułu. Mamy nadzieję, że informacje w nim zawarte pomogą Ci w stworzeniu lub ulepszeniu Twojej strony i rozwoju firmy. Jeśli masz jakiekolwiek pytania, lub chciałbyś skorzystać z rady specjalisty odnośnie tworzenia stron lub wdrożenia wyżej opisanych warunków w życie – zapraszamy do współpracy!