Jak stworzyć efektywną reklamę w Google Ads?

Przez
Maja

Zastanawiałeś się kiedyś, jak stworzyć efektywną reklamę w sieci wyszukiwania, która będzie chętnie klikana oraz będzie przykuwała uwagę? Jeśli tak, wróćmy i przypomnijmy sobie artykuł dotyczący kampanii reklamowych w Google Ads. W niniejszym wpisie postaramy się odwołać do głównych metod oraz budowy prawidłowych reklam na podstawie zeszłego artykułu o wspomnianej platformie reklamowej. Jeśli nie miałeś jeszcze styczności z programem Google Ads koniecznie zapoznaj się z naszym artykułem na ten temat.

Magnes na klienta

Chwytliwy nagłówek jest niewątpliwie nieodłączną częścią całokształtu reklamy w sieci wyszukiwania, jest także pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy osobie poszukującej danego produktu bądź usługi. Jaki zatem powinien być idealnie dobrany nagłówek reklamowy i czym powinien się charakteryzować?

magnes na klientów uzyskiwanie klientów media społecznościowe internet

Odpowiedź wynika bezpośrednio z działania platformy marketingowej. Słowa kluczowe, które interesują użytkowników, są ściśle powiązane z reklamami i to właśnie te frazy powinny znaleźć się w nagłówkach. Zanim dodasz nagłówki, zastanów się dobrze, które ze słów kluczowych najlepiej trafią do potencjalnych klientów. Prawidłowo dobrane nagłówki są na wagę złota, ponieważ są ważnym czynnikiem, który wpływa na parametr CTR (click through rate).

Duże „N” jak nagłówek

Następną kwestią, która pomoże zwrócić uwagę niejednej osobie na reklamę w wyszukiwarce Google jest wielkość liter w nagłówkach. Jeśli dobrze znasz program Google Ads, na pewno wiesz, że należy przestrzegać pewne, dosyć restrykcyjne zasady. Co prawda nie należy pisać nagłówków WIELKIMI LITERAMI, ale można umiejętnie ominąć regulamin i zapisać każdą literę 1-go słowa literą drukowaną. Zachowamy dzięki temu wszystkie regulacje oraz zapewnimy sobie większą klikalność reklam, czyli wspomniany powyżej wskaźnik CTR.

Nagłówek w reklamie Google Ads to zwięzły i jasny slogan reklamowy, którego celem jest wywołanie reakcji klienta – kliknięcia linka do reklamowanej strony. Slogan reklamowy spełnia również kilka innych funkcji m.in.: umocnienia pozycję marki na rynku, zapada w pamięć, czyli wywołuje u potencjalnego klienta skojarzenie, co powinno wzbudzić zainteresowanie produktem, czy poruszanym tematem, a przede wszystkim wywołuje emocje. Odpowiednio napisany nagłówek to przede wszystkim oszczędność czasu Twojego odbiorcy. Można napisać go na wiele różnych sposób. Oto kilka cennych rad, które mogą okazać się przydatne w trakcie tworzenia celnego sloganu reklamowego:

1. Prosty język, oryginalna myśl

Bogate słownictwo pomaga wymyślić chwytliwy tekst reklamowy. Jednak sztuką jest ująć wyjątkową myśl czy skojarzenie w proste, zrozumiałe dla szerokiego grona odbiorców słowa. Zestaw słów musi być efektywny i zwięzły. Nie daj swojemu czytelnikowi powodów do poczucia niższości. Wręcz przeciwnie – z pewnością siebie zwracaj się do niego bezpośrednio, dbając przy tym o klarowność komunikatu.

idea

2. Pisz zwięźle i na temat

Nie pozwól, aby nagłówek był rozwlekły. Liczy się każde słowo. Do produktu możesz nawiązać bezpośrednio lub pośrednio: przez skojarzenie, pytanie lub porównanie, które zapadnie w pamięć Twojemu czytelnikowi.

notowanie długopisem po papierze

3. Język korzyści

W nagłówku warto zawrzeć korzyści, które odbiorca może uzyskać, poprzez skierowanie się do reklamowanej przez Ciebie strony. Slogan to bystre, czasami tylko pośrednie, streszczenie korzyści, które chcesz mu zaproponować. Odpowiednio skomponowany slogan ujmuje sedno produktu, który chcesz sprzedać.

4. Chętniej klikniesz nagłówek, o tym co myślisz

Jednym ze sposobów na napisanie chwytliwego sloganu jest bezpośredni zwrot lub odwołanie się do jego odbiorcy. W końcu co zainteresuje Cię bardziej niż zdanie, które odnosi się bezpośrednio do Ciebie?

Okrągłe 25 znaków

Nie można także pominąć sprawy ilości dozwolonych znaków nagłówków w Google Ads. Musisz pamiętać, że należy się zmieścić maksymalnie w 25-ciu znakach. W związku z tym ograniczeniem warto przemyśleć, które słowa stanowią kluczową rolę w przekazie kierowanym do klienta. Wybierz te, które są proste, a zarazem są wartościowym słowem kluczowym w danej kampanii. Dobrze skomponowany slogan reklamowy jest krótki, zyskuje uwagę odbiorcy i zapada w pamięć.

zadowoleni pracownicy korporacji wzrost firmy na rynku

Odpowiednia reklama to nierzadko klucz do sukcesu. W SEO PARTNER prowadzimy Naszych klientów na wyżyny biznesowych możliwości: tworzymy wyjątkowe strony internetowe, piszemy celne teksty i reklamy oraz prowadzimy efektywne kampanie reklamowe w wyszukiwarce Google. Zadbaj o rozwój swojej firmy i skontaktuj się z nami!

 

Maja & Dominika

 

Zobacz nasze poprzednie wpisy:

7 aktualnych trendów e-commerce, dzięki którym zdobędziesz jeszcze więcej klientów! Kliknij!   7 aktualnych trendów e-commerce

Kim tak właściwie jest copywriter i jak zdobywa uwagę kl