Jak powinien przebiegać prawidłowy audyt SEO?

Przez
Maja

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO jest usługą polegającą na precyzyjnej analizie strony internetowej, która zawiera szereg istotnych informacji na temat obecnego stanu witryny pod kątem pozycjonowania. Ten wyjątkowy audyt stanowi fundament działań optymalizacyjnych i promocyjnych w odniesieniu do marketingu prowadzonego w wyszukiwarce. Ten kompleksowy zabieg, jeśli tylko zostanie wykonany na wysokim poziomie, przyczyni się do podniesienia pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania Google. Jeżeli pragniesz znaleźć się w TOP10 w wynikach wyszukiwania, ten artykuł jest właśnie przeznaczony, żeby otworzyć Ci drogę ku temu.

Co zawiera audyt SEO?

Szereg informacji na temat obecnego stanu witryny pod kątem pozycjonowania. W przejrzysty sposób zgromadzone zostają najważniejsze informacje dotyczące dwóch głównych gałęzi SEO – działań On-Page – wszystko co możemy zrobić w obrębie naszej strony aby podnieść jej pozycje, oraz Off-Page – promocja Twojej marki na innych stronach internetowych w sieci. Co więcej, audyt SEO pozwala zweryfikować gamę błędów oraz diagnozuje obszary ryzyka, które należałoby uwzględnić podczas procesu optymalizacji strony internetowej. Powinien charakteryzować się wysoką precyzyjnością i brać pod uwagę najdrobniejsze szczegóły.

Kluczowe obszary, które obejmuje audyt są zasadniczo bardzo rozbudowane, dlatego istnieje tak wiele zagadnień, na których powinien skupiać się drobiazgowo przeprowadzony audyt SEO. Przykładowymi obszarami są między innymi:

  • treści tekstowe w obrębie witryny oraz inne,
  • metadane oraz tytuły – jak strona dokładnie wyświetla się w wyszukiwarce Google,
  • faktory User Experience – wpływają one na jakość pozyskanego ruchu i jego utrzymanie,
  • analiza precyzyjności kodu HTML w zakresie wpływającym na komunikację z robotami Google i ocenę aspektów technicznych strony,
  • indeksowanie i komunikacja z googlebotem – czy strona jest prawidłowo czytana przez roboty Google

… i wiele wiele innych.

Ile kosztuje Audyt SEO?

Rozbieżność ceny w branży jest ogromna – od generowanych automatycznie, kilkustronicowych, darmowych raportów po solidnie przygotowane przez SEO Analityka materiały. Indywidualna wycena zależy od wielu czynników między innymi wielkości serwisu, zakresu analiz (konkurencji, on-page, off-page) jak również od branży i wielkości Twojego biznesu. Drugi z wymienionych typów kosztuje nawet kilkaset złotych, jednak jego przydatność jest realna, a sugestie w nim zawarte mogą przynieść znaczne wzrosty pozycji w wyszukiwarce. Raport po przeprowadzonym audycie zawiera szereg twardych wytycznych, które należy zastosować do optymalizacji oraz wiele cennych wskazówek dotyczących dalszego rozwoju firmowej strony internetowej.

Co jest niezbędne do przeprowadzenia profesjonalnego Audytu SEO:

  • konto Google Search Console – podpinane za darmo,
  • reszta oprogramowania, z której korzysta fachowy SEO analityk np. (Ahrefs, SurferSEO, Sitebulb itp.),
  • narzędzia z ekosystemu Google (PageSpeed Insights, Google Tag Manager, Analytics, Structured Data Testing Tool oraz inne).

Należy jednak pamiętać, że wyłączne wygenerowanie raportów nie jest istotą prawidłowego audytu SEO. Głównymi celami audytu SEO są interpretacja oraz analiza (z ang. „big data”) wielkich oraz różnorodnych zbiorów danych – jakościowych, ilościowych, technicznych, które są zazwyczaj niezwykle ciężkie do odszyfrowania, jednakże z drugiej strony bardzo wartościowe i to właśnie dzięki nim wiemy jakie zmiany mamy zaimplementować. Dokładnie w ten sposób zrealizowany audyt, jest jedyną drogą do poprawy jakości Twojej strony internetowej, a także pierwszym krokiem do podniesienia pozycji witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google.

Z pasją tworzymy strony internetowe. Przeprowadzimy efektywny audyt Twojej strony internetowej. Skontaktuj się z Nami!

Obserwuj Nas na Facebooku, aby otrzymywać przydatne informacje z zakresu stron internetowych, biznesu, marketingu i działań naszej firmy.

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter

O autorze

Maja

Maja

Więcej artykułów