Jak powinien przebiegać prawidłowy audyt SEO?

Przez
Maja

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO jest usługą polegającą na precyzyjnej analizie strony internetowej, która zawiera szereg istotnych informacji na temat obecnego stanu witryny pod kątem pozycjonowania. Usługa stanowi fundament działań optymalizacyjnych i promocyjnych w odniesieniu do marketingu prowadzonego w wyszukiwarce. Prawidłowo wykonany audyt SEO  przyczyni się do podniesienia pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania Google. Jeżeli pragniesz znaleźć się w TOP10 w wynikach wyszukiwania ten artykuł jest właśnie dla Ciebie.

Co zawiera audyt SEO?

Szereg informacji na temat obecnego stanu witryny pod kątem pozycjonowania. W przejrzysty sposób zgromadzone zostają najważniejsze informacje dotyczące dwóch głównych gałęzi SEO:

  • działań On-Page – wszystko co możemy zrobić w obrębie naszej strony aby podnieść jej pozycje.
  • działań Off-Page – promocja Twojej marki na innych stronach internetowych w sieci.                                                                                                                                                                                              Co więcej, audyt SEO pozwala zweryfikować gamę błędów oraz diagnozuje obszary ryzyka, które należałoby uwzględnić podczas procesu optymalizacji strony internetowej. Powinien charakteryzować się wysoką precyzyjnością i brać pod uwagę najdrobniejsze szczegóły.

Kluczowe obszary, które obejmuje audyt są zasadniczo bardzo rozbudowane. Stąd istnieje tak wiele zagadnień, na których powinien skupiać się drobiazgowo przeprowadzony audyt SEO. Przykładowymi obszarami są między innymi:

  • treści tekstowe w obrębie witryny oraz inne,
  • metadane oraz tytuły – jak strona dokładnie wyświetla się w wyszukiwarce Google,
  • faktory User Experience – wpływają one na jakość pozyskanego ruchu i jego utrzymanie,
  • analiza precyzyjności kodu HTML w zakresie wpływającym na komunikację z robotami Google i ocenę aspektów technicznych strony,
  • indeksowanie i komunikacja z googlebotem – czy strona jest prawidłowo czytana przez roboty Google

… i wiele wiele innych.

Ile kosztuje Audyt SEO?

Rozbieżność ceny w branży jest ogromna – od generowanych automatycznie, kilkustronicowych, darmowych raportów po solidnie przygotowane przez SEO Analityka materiały. Indywidualna wycena zależy od wielu czynników mi.n. wielkości serwisu, zakresu analiz (konkurencji, on-page, off-page), jak również od branży i wielkości Twojego biznesu. Drugi z wymienionych typów kosztuje nawet kilkaset złotych, jednak jego przydatność jest realna, a sugestie w nim zawarte mogą przynieść znaczne wzrosty pozycji w wyszukiwarce. Raport po przeprowadzonym audycie zawiera szereg twardych wytycznych, które należy zastosować do optymalizacji. Zawiera również oraz cenne wskazówki wspomagające dalszy rozwój firmowej strony internetowej.

Co jest niezbędne do przeprowadzenia profesjonalnego Audytu SEO:

  • konto Google Search Console – podpinane za darmo,
  • reszta oprogramowania, z której korzysta fachowy SEO analityk np. (Ahrefs, SurferSEO, Sitebulb itp.),
  • narzędzia z ekosystemu Google (PageSpeed Insights, Google Tag Manager, Analytics, Structured Data Testing Tool oraz inne).

Należy jednak pamiętać, że wyłączne wygenerowanie raportów nie jest istotą prawidłowego audytu SEO. Głównymi celami audytu SEO są interpretacja oraz analiza (z ang. „big data”) wielkich oraz różnorodnych zbiorów danych – jakościowych, ilościowych, technicznych, które są zazwyczaj niezwykle ciężkie do odszyfrowania, jednakże z drugiej strony bardzo wartościowe i to właśnie dzięki nim wiemy jakie zmiany mamy zaimplementować. Dokładnie w ten sposób zrealizowany audyt, jest jedyną drogą do poprawy jakości Twojej strony internetowej, a także pierwszym krokiem do podniesienia pozycji witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google.

Z pasją tworzymy strony internetowe. Przeprowadzimy efektywny audyt Twojej strony internetowej. Skontaktuj się z Nami!

 

Zobacz również:

7 aktualnych trendów e-commerce 

Reklama w Google Ads 

 

Obserwuj Nas na Facebooku i LinkedIn oraz trojmiasto.pl,aby otrzymywać przydatne informacje z zakresu stron internetowych, biznesu, marketingu i działań naszej firmy.

Share on facebook
Facebook