Od podstaw, do jednego z największych sklepów w branży
Poznaj historię współpracy z WęgielSklep.pl
WęgielSklep.pl to sklep internetowy z branży węglowej. W swojej ofercie posiadają produkty wysokiej jakości do użytku domowego. Początkowo, firma zajmowała się stacjonarną sprzedażą węgla w kilku składach rozsianych po całej Polsce.
Dziś, dzięki naszej współpracy, WęgielSklep stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych sklepów internetowych sprzedających produkty pochodzenia węglowego w Polsce!
Sprawdź, jak udało nam się to uzyskać.
Problem
Początek naszej współpracy sięga 2019 roku, kiedy to WęgielSklep stawiał swoje pierwsze kroki w sieci. Wcześniej, Klient posiadał dobrze prosperujące składy węglowe, zaopatrujące okolicznych mieszkańców w niezbędny surowiec. Otwarcie Biznesu na Internet to wiele pracy, lecz także wiele potencjalnych korzyści. Klient zajął się organizacją wewnętrzną, a naszym zadaniem stało się przygotowanie pełnej identyfikacji wizerunkowej.
Następnie przygotowaliśmy stronę internetową, wdrożyliśmy pozycjonowanie oraz reklamy w Google Ads i zadbaliśmy o wizerunek firmy w mediach społecznościowych.
Zakres współpracy
Identyfikacja wizerunkowa
Opracowanie logotypów, projektów worków, identyfikacja graficzna i kolorystyczna
Sklep internetowy
Przygotowanie indywidualnego sklepu internetowego opartego na technologii WooCommerce
Pozycjonowanie
Szereg działań związanych z pojawianiem się sklepu w wynikach wyszukiwania Google
Reklama w Google Ads
Indywidualna strategia reklamowa z celem zdobycia nowych klientów dla WęgielSklep.pl
Social media
Przejęcie i konsekwentne budowanie pozytywnego wizerunku firmy na platformie społecznościowej Facebook
Automatyzacja procesów Sprzedażowych
Opracowanie i wdrożenie indywidualnych rozwiązań z zakresu automatyzacji procesów sprzedażowych w Firmie
Szczegółowy opis prac
Identyfikacja wizerunkowa
Od początku naszej współpracy obraliśmy wspólny kierunek działań, jakim było stworzenie firmy profesjonalnej i rzetelnej w swojej działalności. Daliśmy ponieść się naszej kreatywności i w efekcie tego powstał logotyp Firmy. Ikona symbolizuje koszyk z węglem w ciekawym, nowoczesnym stylu. Dodatkowo klasycznym dodatkiem jest umieszczenie nazwy firmy, dzięki czemu logotyp wygląda jednocześnie spójnie i profesjonalnie.
Kolorystyka
Równie ważnym elementem był dobór odpowiednich kolorów. Kolorem dominującym stała się ciemna szarość, symbolizująca kolor węgla, a kolorem dodatkowym stał się pomarańczowy, co pozwoliło nam na wyróżnienie Klienta spośród firm konkurencyjnych.
Pomarańczowy
#ECAD4B
Ciemnoszary
#2C2B29
Sklep internetowy
Ważnym zadaniem było opracowanie indywidualnej strony internetowej, która wyróżni się pod względem designu, a jednocześnie będzie przyjazna w nawigacji i prosta w obsłudze. Z zachowaniem obecnych standardów UX/UI przygotowaliśmy pierwszy projekt sklepu. Na stronie dominuje obrana kolorystyka, która przełamywana jest klasyczną bielą.
Przejrzystość i prostota
Niezwykle ważnym elementem jest także maksymalne skrócenie ścieżki potencjalnego Klienta do zakupu. Z tego względu już przy pierwszym uruchomieniu sklepu, Klient jest w stanie dostrzec dostępny asortyment oraz otrzymuje możliwość dokonania zakupu. Dalsze sekcje strony internetowej to wyróżnienie zalet oferowanych produktów, możliwości kontaktu oraz więcej informacji na temat działalności Klienta.
Widoki mobilne
Widoki mobilne
Pozycjonowanie
Stworzenie strony internetowej to jedno, lecz aby pojawić się w sieci, należy poświęcić ogrom pracy na pozycjonowanie, aby korzyści płynące ze stworzenia i utrzymywania strony internetowej były jeszcze większe. Tak właśnie powstała sekcja blogowa na stronie internetowej, na której Klient regularnie publikuje materiały ze świata węgla. Z jednej strony wpływa to bardzo pozytywnie na atrakcyjność sklepu, z drugiej strony daje możliwość Klientowi poznania interesujących informacji na temat rynku węglowego. Same korzyści… prawda?
Dodatkowo wiele pracy poświęciliśmy na zawartość strony internetowej. Każdy element znajdujący się na stronie internetowej został przez nas przemyślany tak, aby umożliwić potencjalnemu Klientowi łatwy dostęp do wszystkich potrzebnych informacji. To buduje więź, dzięki której bardzo często klienci zostają na dłużej.
Reklama w Google Ads
Uruchomienie reklamy w Google Ads ma na celu dodatkowe zwiększenie sprzedaży sklepu oraz promocję działalności Klienta wśród nowych użytkowników. W tym celu zastosowaliśmy innowacyjną kampanię Performance Max, dzięki której produkty Klienta wyświetlają się między innymi w sponsorowanych propozycjach zakupowych. Poza tym, produkty Klienta pokazują się także w wynikach wyszukiwania Google, na stronach partnerskich, w zakładce Discovery, w skrzynce odbiorczej GMail oraz w wielu innych miejscach. Dywersyfikacja działań marketingowych pozwala na dotarcie do znacznie szerszego grona odbiorców, które przekłada się na wzrost sprzedaży.
Odpowiednia optymalizacja stworzonej kampanii reklamowej oraz ciągłe działania w zakresie poprawiania jej skuteczności bezpośrednio przełożyły się na przychód z reklam. Już po kilku tygodniach działania reklamy, zwrot z nakładów na reklamę wynosił niespotykane dotąd wartości. Dziś, możemy pochwalić się rekordowymi przychodami z reklam, a ruch na stronie jest wysoki jak nigdy dotąd.
Social Media
Jednym z najważniejszych elementów wpływających na wizerunek firmy jest bieżący kontakt z Klientem. Do tego celu świetne medium stanowią portale społecznościowe takie jak Facebook. Stworzenie firmowego FanPage oraz zachęcanie Klientów do obserwowania profilu to idealny sposób, aby na bieżąco publikować wszelkie ważne informacje. Podobnie jak w przypadku strony internetowej, odpowiednie prowadzenie mediów społecznościowych obejmuje nie tylko umożliwienie szybkiego kontaktu, ale również odpowiednią identyfikację wizerunkową. Zgoda ze stroną internetową oraz przygotowanie odpowiedniego designu graficznego sprawia, że Klient, trafiając na profil, od razu wie, że jest w dobrym miejscu.
Prowadzenie mediów społecznościowych opiera się głównie na szybkim dostępie do informacji. Nasza kompleksowa obsługa w zakresie odpowiadania na komentarze, publikowania postów oraz dbania o dobry wizerunek Klienta wpłynęła na szybkie rozbudowanie profilu. W momencie obejmowania opieką profilu Klienta, posiadał on niecały 1000 obserwatorów. Dziś, po 15 miesiącach współpracy, liczba obserwujących przekracza już 7700 osób, a regularne publikacje zbierają zasięgi przekraczające tę wartość.
Dedykowane kampanie reklamowe
Dodatkowym działaniem wspierającym rozwój profilu na Facebooku oraz sprzedaży Klienta jest prowadzenie dedykowanych kampanii reklamowych. Dzięki temu, z jednej strony budujemy profil, zachęcając do obserwowania osoby zainteresowane działalnością Klienta, z drugiej natomiast zachęcamy do skorzystania z zakupów na stronie internetowej. Jest to kompleksowe działanie, uwzględniające wszystkie priorytety Klienta oraz nasze sugestie dotyczące marketingu sieciowego.
7700 (+6800)
Liczba obserwatorów
60 000 (+1500%)
Miesięczne zasięgi postów
+300%
Interakcje użytkowników ze stroną
Automatyzacja procesów biznesowych
Wraz z rozwojem działalności Firmy i wpływania coraz większej ilości zamówień, ręczne obrabianie każdego zamówienia stało się zadaniem ciężkim do wykonania. Aby ułatwić klientowi zarządzanie zamówieniami, przygotowaliśmy indywidualny moduł do strony internetowej. Nowy moduł obejmuje integrację zamówień z nadawcą przesyłek, aby listy przewozowe dla Klientów sklepu generowały się automatycznie na podstawie danych z zamówienia. Automatyzacja w tym zakresie pozwoliła na znaczne skrócenie czasu realizacji zamówienia oraz znaczną oszczędność czasu i wysiłku koniecznego do ukończenia każdego procesu zakupowego
Sukces leży u podstaw
Kluczowym aspektem, decydującym o dzisiejszym sukcesie firmy WęgielSklep jest skrupulatność i poświęcenie projektowi już od samego początku. Rozpoczynając od identyfikacji wizerunkowej, przez szeroko zakrojony rozwój biznesu internetowego po ulepszenia automatyzacyjne w sklepie, wspólnie stworzyliśmy przyjazne środowisko, w którym Klient nie tylko może dokonać zakupu interesujących go produktów, ale również ma możliwość ciągłego kontaktu z producentem. Przekłada się to bezpośrednio na więź Klienta z marką, a komentarze „… z pewnością kiedyś jeszcze do Was wrócę!” dają nam do zrozumienia, że poświęcony czas przełożył się na zamierzony efekt.
Sprawdź nasze pozostałe prace
Zakres prac
Webdesign, Marketing, Social Media
Rezultat
Wsparcie sprzedaży mieszkań dla nowej inwestycji
Zakres prac
Webdesign, Optymalizacja, Marketing
Rezultat
Zoptymalizowana i przyjazna użytkownikom witryna
Zakres prac
Design, Wdrożenie, Wsparcie techniczne
Rezultat
Doskonały system połączeń pomiędzy oddziałami na całym świecie