Strona internetowa dla firmy - 8 powodów dla których warto

Przez
Michał

Czy zastanawiałeś się może kiedyś nad założeniem swojej firmowej strony internetowej? Dlaczego tak na prawdę warto przenieść wiele działań do świata wirtualnego?

Dynamiczny rozwój ery cyfrowej oraz z dnia na dzień coraz łatwiejszy dostęp do niej, przyczynił się do wszechobecnej digitalizacji przedsiębiorstw. Funkcjonujemy w dobie ogromnego medium jakim jest internet, który bez najmniejszych wątpliwości stał się powszechnym źródłem wyszukiwania wszelkich informacji. Czy jest ktoś, kto może obecnie tej tezie zaprzeczyć? Odpowiedź jest raczej jednoznaczna i niepodważalna! Poniżej udowodnimy Ci, że prowadzenie strony internetowej, przynosi firmom szereg korzyści, a Ty możesz także dostarczyć je dla siebie. Nie trzeba także kwestionować tego, że profity wynikające z posiadania witryny dotyczą także innych organizacji – przedsiębiorstwa nie są wyjątkiem.

Ciągle pozostajemy w tyle…

Poziom handlu elektronicznego w Polsce znajduje się poniżej średniej w porównaniu do innych państw UE. Proces digitalizacji polskich przedsiębiorstw postępuje znacznie wolniej. W związku z tym, czas najwyższy nadgonić zaległości i rozsądnie zagospodarować ten obszar, wykorzystując przy tym internet, który niech będzie dla Ciebie nieodłącznym elementem w budowaniu świadomości Twojej marki oraz sukcesem do zwiększenia sprzedaży. Internet można porównać do otwartych drzwi, wystarczy tylko przejść przez próg i wykorzystać go w produktywny sposób. Dlaczego tak?

1. Pomoc w sprecyzowaniu celów biznesowych

Zakładając stronę internetową bezwzględnie dokonuje się ponownego audytu funkcjonowania całego biznesu oraz indywidualnej analizy oferty. Często pozwala to Nam udoskonalić strategię prowadzenia działań wewnątrz organizacji, zmodernizować ofertę czy poprawić komunikację interpersonalną.

2. Strona internetowa pomaga klientom odnaleźć firmę

Wyszukiwarka Google stanowi dziś jedno z najpowszechniejszych narzędzi, używane przez potencjalnych klientów do odnajdywania cennych informacji o produktach, usługach czy opiniach dotyczących danej firmy. Pierwszym krokiem w celu zaistnienia Twojej firmy w sieci, jest wybór odpowiedniej agencji interaktywnej, która specjalizuje się w tworzeniu stron internetowych.

3. Strona www jako broszura informacyjna

Założona strona internetowa pełni również funkcję tradycyjnej broszury informacyjnej, dzięki której reklamowanie się jest często znacznie tańsze, a zwrot z inwestycji stosunkowo wyższy w porównaniu do używanych materiałów drukowanych – przykładowo ulotek.

4. Możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców

Globalność internetu sprawiła, że dziś do niego mają dostęp praktycznie ludzie z całego świata. Posiadając stronę www masz ogromne prawdopodobieństwo pozyskania zasadniczo dużo większej liczby klientów, którzy będą chcieli skorzystać z Twojej oferty. Co więcej, grono osób przed dokonaniem zakupu w sklepie stacjonarnym, poszukuje pierwszorzędnie informacji o produktach bądź usługach za pomocą internetu.

5. Zawsze dostępna strona www

Pomimo faktu, że biuro funkcjonuje w określonych godzinach, Twoja własna strona internetowa wykazuje się wielkim atutem – jest dostępna 24h na dobę. Witryna jest połączeniem działu sprzedaży i marketingu, a co najważniejsze klient widzi w niej ogromną korzyść – całodobową dostępność, niezależnie od czasu oraz miejsca.

6. Pomoc w poznaniu zachowań klientów i ich preferencji

Aktualna dostępność wielu narzędzi analitycznych, które śledzą ruch użytkowników związany z Twoją stroną internetową, umożliwia weryfikację potrzeb oraz zachowań klientów. Sprawdza się to szczególnie wtedy, gdy prowadzone są kampanie za pośrednictwem platformy reklamowej Google Ads, gdzie wykorzystywane są dane statystyki związane z generowanym ruchem użytkowników, do pozyskania jak największej liczby konwersji.

7. Ułatwienie komunikacji z klientem

Budowanie list remarketingowych odbiorców, zapytania przez formularze kontaktowe, bezpośredni kontakt telefoniczny czy ankiety – wszystko po to by lepiej zrozumieć potrzeby klienta oraz znaleźć łatwiejszą drogę do obustronnej komunikacji między firmą, a konsumentem. Dzięki temu budujemy stałą relację z klientami, pogłębiamy zaufanie względem swojej firmy oraz dbamy o prawidłowy wizerunek.

8. Strona www dodaje prestiżu oraz pogłębia zaufanie

Jeśli chcesz zwiększyć wiarygodność oraz rzetelność swojej firmy, załóż stronę internetową. Gwarantuje to postrzeganie Twojego biznesu jako bardziej profesjonalnego oraz nowoczesnego. Wielu klientów, zwłaszcza w młodym pokoleniu żyje przekonaniem, że jeśli nie figurujesz w wyszukiwarce Google, jako firma nie istniejesz – jest coś w tym, zgodzisz się?

Czy potrzebujesz więcej dowodów na to, że strona internetowa powinna być nieodłącznym elementem w obrębie działalności każdej sprawnie funkcjonującej firmy? Powyższy artykuł zawiera tylko część z wielu niewątpliwie unikalnych zalet posiadania firmowej strony internetowej i powinien być dla Ciebie inspiracją do pierwszego kroku związanego z założeniem witryny. Często jednorazowa inwestycja w długoterminowym czasie zwraca się i co najlepsze przynosi ze sobą dużo większe korzyści, które mogą być dla Ciebie kluczem do sukcesu.

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter

O autorze

Michał

Michał

Specjalista do spraw serwerów.

Więcej artykułów