Link building

Your browser does not support the HTML5 canvas tag.

Nieodłączną częścią każdej e-kampanii reklamowej jest pozyskiwanie wartościowych linków do naszej strony z innych chętnie odwiedzanych przez użytkowników miejsc internetu. Niektóre z linków zapewnią nam bezpośrednie wejścia, np. z artykułów sponsorowanych umieszczanych na portalach informacyjnych, inne np. w branżowych katalogach zapewnią podniesienie ogólnej wartości domeny i umocnienie wiarygodności firmy w sieci.

Po co zdobywać linki?

Dzięki powiększaniu sieci hiperłączy Twoja strona zacznie się rozwijać niczym miasto, wokół którego wybudowano wiele autostrad. Linki zapewniają:

  • Bezpośredni wzrost ruchu – o ile są umieszczane w miejscach często odwiedzanych przez ludzi, np. portale społecznościowej, informacyjne.
  • Pozwalają wspiąć się stronie po szczeblach pozycji na samą górę wyników wyszukiwania – jeśli anchor teksty zostały dobrane właściwie.
  • Poprawiają wiarygodność Twojej firmy w Internecie.
  • Przyśpieszają indeksowanie zawartości domeny w wyszukiwarkach. To dzięki linkom roboty sieciowe przechodzą z jednej domeny na drugą, analizując ich zawartość i oceniając jakość.

Skąd pozyskiwać wartościowe linki?

Metoda pozyskiwania linków jest uzależniona od rodzaju strony, którą promujemy. Przykładowo mając do czynienia z typową wizytówką firmy nie posiadającej dużego budżetu na działania SEO, zawierającą w sobie kilka zakładek i podstawowych informacji warto skupić się na branżowych katalogach – w szczególności tych płatnych i solidnie moderowanych. Warto poprosić swoich partnerów biznesowych o pochwalenie się współpracą i wzajemnej promocji poprzez umieszczenie linka wyznaczonym miejscu witryny. Nie należy zapominać o portalach społecznościowych, w których do przejścia na stronę firmy zachęcać mogą rabaty na usługi czy drobne upominki.

W przypadku większej firmy ze znacznym budżetem powyższe działania warto wspomóc promocją poprzez artykuły sponsorowane na najpopularniejszych polskich portalach informacyjnych. Działania można rozszerzyć o prowadzenia wyspecjalizowanych w danej branży blogów, które co jakiś czas w ramach swojej bieżącej działalności redaktorskiej, polecają promowaną domenę.

Ile kosztuje Link building?

Cena jest ściśle zależna od wyznaczonych celów prowadzonej kampanii oraz oczekiwanych rezultatów krótko i długoterminowych. Z tego powodu koszta wahają się od kilkuset złotych do nawet kilkunastu tysięcy złotych. Cena za usługę najczęściej realizowana jest w cyklu abonamentowym na roczną umowę. Proces pozyskiwania linków jest nieodłącznym elementem każdego procesu pozycjonowania strony internetowej.

Dowiedz się ile będzie kosztowało pozycjonowanie Twojej strony