Copywriting

Your browser does not support the HTML5 canvas tag.

Dawniej copywriting kojarzony był głównie z tworzeniem scenariuszy spotów radiowych czy telewizyjnych. Dzisiaj znaczna większość copywriterów tworzy oryginalną treść na potrzeby stron internetowych, które zdominowały branżę reklamową. Copywriting jest procesem tworzenia oryginalnych tekstów, wspomagających sprzedaż lub promocję firmy.

Po co tworzyć oryginalną treść?

Powszechny i łatwy dostęp do informacji za pośrednictwem internetu jest jedną z głównych zalet globalnej sieci. Druga strona medalu to bezsensowne, wielokrotne kopiowanie tych samych danych na dziesiątkach a czasami tysiącach witryn. Fakt ten wzięli pod uwagę twórcy algorytmów wyszukiwarki Google, która odsiewa tony powielonych treści i na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania umieszcza wybrane “perełki” – strony internetowe z unikalną treścią. Jeśli więc chcesz zadbać o wysoką pozycję swojej witryny poświęć odpowiednią ilość czasu na przygotowanie solidnych tekstów ofertowych, które klientów zaskoczą swoją oryginalnością a robotom sieciowym dadzą powód do faworyzowania Twojej domeny w wynikach wyszukiwania.

Jak napisać poprawny tekst, czyli czym cechuje się dobry copywriting?

  • Oryginalnością – korzystanie z wiedzy innych ludzi jest przydatne jednak pamiętaj o różnicy pomiędzy kopiowaniem a inspirowaniem się cudzą pracą.
  • Poprawnością – stylistyka i gramatyka to dwa filary, o które bezwzględnie musi opierać się każda publikowana treść.
  • Akapity – przerwy w tekście dodają mu czytelności oraz powodują, że staje się przyjaźniejszy dla oka.
  • Konkrety – o ile nie piszesz kolejnego tomu powieści fantastycznej, staraj się nie odciągać uwagi czytelnika od istoty omawianego tematu.
  • Dane – prezentuj je w sposób czytelny, np. przy użyciu tabel lub wykresów.
  • Źródła – ważne może okazać się podanie źródła prezentowanych informacji. Jeśli powołujesz się na liczby poinformuj czytelnika o autorach przeprowadzonego badania dzięki czemu sam będzie mógł ocenić ich wiarygodność.
  • Kreatywność – szczególnie w przypadku poruszania powszechnie znanych tematów – zaskocz swojego czytelnika nowatorskim podejściem.
  • Weryfikacja – napisałeś dobry artykuł? Daj go do przeczytania znajomym z branży – zwrócą uwagę na literówki a niejednokrotnie zaproponują dopisanie kilku interesujących zdań.

Ile kosztuje copywriting?

Cena zależna jest od poziomu skomplikowania danego tematu. Dla prostych tekstów, nie wymagających specjalistycznej technicznej wiedzy może zaczynać się już od 20zł netto za 1500 znaków ze spacjami. Wymagające konsultacji lub kilkugodzinnego poszukiwania danych z dodatkowymi, wytworzonymi specjalnie ikono-grafikami, wykresami, itp. – najczęściej trzycyfrowa liczba ustalana indywidualnie ; )

Dowiedz się ile będzie kosztowało napisanie tekstów ofertowych dla Twojej strony