Optymalizacja strony internetowej pod kątem analizy danych

Przez
Maja

Analiza danych, a strona www

Jeśli jesteś właścicielem witryny internetowej, z pewnością starasz się ze wszystkich swoich sił zapewnić długofalową optymalizację swojej strony internetowej pod kątem pozycjonowania w sieci wyszukiwania czy jej części graficznej – układu strony, umieszczonego contentu. Istotną sprawą z punktu widzenia profesjonalnego przedsiębiorcy wydaje się być nie tylko aspekt wizualny firmowej strony www, ale przede wszystkim jej funkcjonalność. Dzięki precyzyjnej analizie danych, dokładnej interpretacji wielu parametrów oraz wyciągnięciu odpowiednich wniosków na temat ruchu użytkowników w obrębie Twojej witryny, jesteś w stanie wprowadzić wiele pożytecznych zmian, które w przyszłości mogą przynieść oczekiwane, owocne efekty. Narzędziem, które zatem bez wszelkich wątpliwości powinno Cię zainteresować jest Google Analytics, który jest niezbędnym systemem statystyk zbierającym cenne dane na temat ruchu użytkowników w obrębie strony www

analytics

Wskazówki

Wszelkie informacje zgromadzone przez program Google Analytics są dla Ciebie tak naprawdę niezastąpionymi wskazówkami, które warto wziąć pod uwagę w przypadku wprowadzania jakichkolwiek zmian w zasięgu Twojej strony internetowej, która jest nieodłącznym elementem budowania wizerunku marki. W związku z tym postaram się przybliżyć Ci kilka wartościowych zaleceń, które pomogą Ci w działaniach optymalizacyjnych Twojej firmowej witryny.

1. Poznaj swojego odbiorcę

Jeśli zauważyłeś, że Twoją stronę internetową odwiedzają osoby z zagranicznych krajów możesz pomyśleć nad opcją uruchomienia jej w nowej wersji językowej, w zależności z jakiego kraju zagranicznego naliczała się liczba wejść. Natomiast, jeżeli większa część osób zainteresowanych wchodzi na stronę za pośrednictwem urządzeń mobilnych, powinieneś bezdyskusyjnie zadbać o responsywność swojej witryny w obrębie każdego urządzenia, przykładając tu znaczną wagę do urządzeń mobilnych.

2. Pozyskanie

Monitorując na bieżąco ruch użytkowników, możemy dowiedzieć się poprzez jaki kanał pozyskania, internauci trafiają na nasz adres domeny. Może było to przekierowanie z jakiejś konkretnej witryny odsyłającej lub poprzez kliknięcie w płatne źródła wyszukiwania? Jeśli tak, ważne jest to, aby podtrzymywać istniejący efekt i zamieszczać adres Twojej domeny internetowej w wielu miejscach pasujących do Twojej biznesowej branży.

3. Dane demograficzne

Wiek, płeć czy miejsce zamieszkania Twoich odbiorców witryny nie są bez znaczenia. Wygląd Twojej strony www powinien być dostosowany do Twoich odbiorców docelowych, tak aby „cieszył oko” i przyciągał osoby, które będą skłonne do zakupu Twoich produktów bądź skorzystania z usług, a także zostaną one stałymi bywalcami witryny. W końcu prawdziwą sztuką nie jest pozyskanie klienta, ale jego długoterminowe zatrzymanie. Czy tak? Oczywiście!

4. Wraca czy nie wraca?

Otóż to, jeśli prowadzisz prace modernizacyjne w obrębie strony internetowej, a statystyki bez dwóch zdań informują Cię, że tylko 2% użytkowników, to osoby, które zechciały powrócić na Twoją stronę www, jest to dla Ciebie jasny sygnał, że czas podjąć pewne zmiany. Pytaniem zasadniczym jest jaki determinujący czynnik, powoduje tak wysokie zniechęcenie użytkowników do witryny. Może to źle dobrana kolorystyka czy nieprawidłowy układ strony? Jeśli jesteś profesjonalistą, powinieneś mieć drobiazgowe podejście oraz zmysł estetyczny.

5. Wyszukiwarka

Gwałtowny spadek ruchu, który został wygenerowany z wyszukiwarki Google może świadczyć o licznych błędach w obrębie Twojej strony internetowej bądź może być spowodowany nagłą awarią serwera. Jest to pewien rodzaj „kary”, którą stosuje Google w przypadku takich zaistniałych sytuacji. Należy reagować szybko oraz sprawnie na tego typu okoliczności kryzysowe, ze względu na to, że Google może znacznie obniżyć Twoją pozycje w wynikach wyszukiwania z poziomu zmian w algorytmie.

Podsumowując

Mamy nadzieję, że tego rodzaju wskazówki pomogą Ci lepiej zrozumieć powiązanie programu Google Analytics z Twoją stroną internetową. Dobrze obrana strategia działań pozwoli Ci małymi krokami dojść do celu, jakim jest precyzyjnie skonstruowana strona www i wyróżniająca się na tle rosnącej konkurencji. Jeśli myślałeś kiedyś o założeniu swojej pierwszej, firmowej strony czy jej modernizacji, zgłoś się już dziś do nas!

google

Maja SEO PARTNER

Zobacz także inne inspirujące wpisy:

Komunikacja interpersonalna w biznesie

Jak skutecznie kształtować wizerunek marki?

Jak stworzyć efektywną reklamę w Google Ads?

Obserwuj Nas na Facebooku i LinkedIn oraz trojmiasto.pl, aby być na bieżąco z przydatnymi wpisami z zakresu marketingu, stron internetowych, technologii i biznesu!

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter

O autorze

Maja

Maja

Więcej artykułów